Monday, January 18, 2010

Muntah Darah.

Agak meluat tengok cerita Kau dan Aku lakonan Mila, Akim, Aril, Anita Baharom, Raja Farah dan lain-lain. First time hari ni aku tengok cerita Kau dan Aku. Bukan nak kata apa, cuma nampak sangat budget buat cerita ni macam terlampau murah, dengan dialog cam tah ape-ape, dok asyik nak bergaduh pasal lelaki (between Akim or Aril) and masalahnya semua perempuan nak berebut-rebut dua lelaki tu aje. Macam tak ada lelaki lain kat kolej tuh. Setahu aku, cerita ni pasal student life at campus tapi jalan cerita tak membangun langsung. Dok rolling-rolling pasal berebut lelaki aje, sampaikan sifat seorang kawan yang baik aka sepupu pon dah hilang dan persahabatan macam murah sangat. Lakonan diorang terlampau fake! Aku faham diorang "baru" dalam bidang lakonan so it can be accepted. But Raja Farah yang dah lama berlakon pon aku tengok still macam tak pandai berlakon, mungkin sebab kelilingnya orang yang "baru" kot. Dengan lagu tema yang "DAMN STUPID", aku tak tahu lah nak cakap ape. Tolong lah Malaysia, kalau nak buat drama murah pon,bagi lah jalan cerita yang rasional sikit. Dialog jangan lah bagi dialog yang "kaku" atau pon "kebudak-budakkan" sangat. It's too "murah" lah pada aku. Bukan jenis cerita yang boleh jadikan pedoman untuk golongan macam aku. Sorry to say, even aku suka akan Akim and Aril personally, but cerita ni bodoh sangat bagi aku.