Saturday, November 7, 2009

Lelaki Terhebat.

Finally my favorite subject is come out. Yeay! Tak sabar aku nak kongsi dengan you all pasal pilihan hati aku aka "jejaka terhebat" yang aku pon tak pasti boleh dapat or not. Jangan cakap aku ni "demanding" walhal aku rasa selagi ada masa, aku kenalah cari lelaki yang aku idamkan. Bukan aku saja yang ada taste but aku rasa semua perempuan dekat dunia ni pon ada pilihan hati masing-masing. Even aku perasan diri aku ni tak lah cantik atau baik mana, but still it was my needs. Well, seperti biasa aku katakan, sekarang pon sudah tahun 2009 and kebanyakannya perempuan educated. So tak salah kalau ala-ala "demanding". Gambar atas ni adalah salah satu lelaki yang aku adore.


  • First thing yang perlu dan harus ada pada setiap "jejaka terhebat" aku is "korean look" sebabnye aku ni memang hantu cerita korea. I swear to god, I really like a man with korean look!

  • Second is his "height". Disebabkan aku ni "kurang ketinggian", aku mengharapkan jejaka idaman aku mempunyai tinggi 180cm and above. Yelah, nanti tak adalah bakal anak aku rendang-rendang sahaja. Think smart, act smart!

  • Third should be "educated". Tak payah nak explain why because is was basic needs. From here we know each educated man will find the fixed and good job.

  • Hygiene! Which is really really really important thing! Because hidung aku ni teramatlah sensitive dengan bau badan manusia. And aku tau lelaki memang cepat berpeluh when his make an exercise. Aku akan melarikan diri dari sesiapa pon yang mempunyai masalah bau badan. Sorry to say but was me!

  • Pandai "dressing". Bukan bermaksud dressup macam hip-hop atau mengarut-ngarut. Maksud aku kemas dan bersesuaian. Sebenarnya aku lagi prefer someone yang pakai jean, t-shirt, shoes and jacket. Simple but nice. Penampilan diri bukan sahaja menunjukkan si dia mementingkan kebersihan malah menunjukkan si dia pandai mematuhi sesuatu acara.

  • "Behaviour". Dinasihatkan supaya "jejaka terhebat" haruslah mempunyai perangai yang sopan terhadap orang tua, ada belas kasihan terhadap hidupan lain, dan menyintai aku. Bukan bermaksud menyintai aku sahaja bahkan "lelaki terhebat" haruslah mempunyai perasaan tolak ansur dalam semua perkara dan menghormati aku. Sebab aku pon mengharapkan benda yang sama dekat diri aku.

  • Last but not least, "agama"nya. Aku mengharapkan lelaki yang membimbing aku kejalan yang benar dan bukan aku yang membimbingnya. Ada faham?! Sekarang ni aku rasa aku agak sesat sikit. Haha :D

I'm not ready for any commitment right now, but still it just my list. Prepare for trouble then make it double and double.
Tata guys.