Saturday, October 24, 2009

Perempuan? Lelaki?

Siapa salah??!
Haha! Sukanya aku bila dipersoalkan "siapa salah" kalau bab lelaki dan perempuan bergaduh. Apabila si lelaki mengatakan yang kaum perempuan ni "emotional tak bertempat", aku mengatakan bahawa, kebanyakkannya lelaki yang mempunyai masalah "period yang berpanjangan". Mungkin si lelaki sangat menyanyangi perempuan itu or some other reason, mungkin lelaki panas baran.

Ada lelaki kata "Macamlah perempuan ni perfect sangat!". Yes we're not perfect but we trying harder to be perfect! Itu kata aku. And ada sesetengah perempuan pula mengatakan "Lelaki banyak tak boleh dipercayai." Kata aku, "Try dulu, don't see his face but see his heart. Even though, it seems like he has a lot of ex. Kalau tak jadi pon, at least you already has that experience".

Ada pula lelaki kata "Perempuan tak pernah nak mengaku salah.". Kenyataannya, kedua-dua belah pihak haruslah renungkan masalah itu berpunca dari apa. Kalau masalah itu tidak terlalu penting, jangan diperbesarkan. Prinsip aku, kalau aku buat salah, aku akan mengaku. Tetapi lain orang, lain ragam kan?

Betul ke perempuan suka menilai pangkat, harta dan rupa? Hello, sekarang sudah tahun 2009, kebanyakkan perempuan sudah berpelajaran tinggi dan berfikiran matang. Man should think twice before tackel a girl! Sediakan kelengkapan yang cukup (what i mean is "pangkat,harta and rupa"-rupa yang bersih dan sedap mata memandang ok?)

Disebabkan pertelingkahan memang tidak dapat dielakkan dalam sesuatu hubungan, cuba fikir dalam-dalam. Mungkin kamu tidak sesuai lagi untuk bercinta? Mungkin nasib tidak menyebelahi kamu lagi dalam percintaan? Mungkin juga kamu terlalu obses bercinta dengan pasangan?

Menyentuh aspek "Obses dengan pasangan" ini, ada sesetengah pihak tidak menyukai sangat dengan pasangan-pasangan yang dilabelkan sebagai "belangkas" ini. Aku pon tak begitu suka sangan dengan ala-ala "belangkas" ni. Yalah, duduk berkepit 24/7. Dengan komuniti tak bercampur. Hidup hanya dia dan pasangan. Memang sudah wajib kahwin kalau macam itu. Janganlah sampai macam itu, nanti kawan pun tiada. Susah hidup tiada kawan. Perkhabaran dunia pun nanti tak tahu.

So, better we end up with the rational and loved.

Go couple go!