Tuesday, December 1, 2009

Terbang macam nenek kebayan.

Tekanan perasaan! Itu yang tengah aku rase sekarang. Banyak sangat perkara yang tak patut aku fikir, but I'm take it seriously. "Hello Syda! Wake up girl! Get a life!" Kalau lah ada yang sudi tengking aku begitu. Setakat ni, Datin Diana, Puan Sri Afiqah, Tan Sri Rizzuwan dan Tengku Syed Mohd Almashoor je yang berani maki hamun aku begitu. And I really need that badly. Someone kene sedarkan aku for live in reality! Puan Sri Afiqah cakap aku ni terlalu pikirkan hal yang tak penting. Ya betul tuh cakap kau! Sejak menjak ni, aku rase aku banyak sangat interrupt hal manusia lain sampai membuatkan manusia itu mendelete aku dari friendlistnya. Am I a hateful person? Shit! I just wanna help ok? Aku mintak maaf kat manusia tu sebabnya aku tak ade langsung niat nak tegur atau erti kata lain, aku nak tolong. Ramai juga bagi feedback kat aku pasal hal ni. Tapi antara banyak-banyak feedback yang aku dapat, aku just ingat pesanan Dato' Zizo (dia ni kawan aku ok? jangan fikir lain!).
Dia kata kat aku:

"amik pendekatan mudah je syda..peduli setan je kalu org tak suke berkawan dgn kita,no need to hate urself..u should be proud..u've done something good...kalu diri sendrik tak berbangga kat diri sendrik sape lg nak berbangga kat u...kalu dia delete kita dari frenlist,add je mamat2 laen dlm fb tu yg lebih hensem dan macho...hehehe"

Trimas kawan-kawan yang ambil berat pasal aku. Even aku ni bukan lah seorang kawan yang perfect. Korang paling best lah. Aku disalah niat seorang yang penyibuk walhal aku just nak tolong, salah manusia tu juga sebab tulis status begitu. And aku sebagai kawan kononnya mau tolong, tapi disalah tafsir pula. Sorry. Itu je yang mampu aku cakap buat masa ni. And aku harap kau akan terbukak hati nak kawan dengan aku balik sebab aku tak pernah rase nak putus kawan pon dengan kau, wahai manusia. Aku paham engkau ade problem masa tuh. Hopeful kau cool sahaja. Semua masalah ade penyelesaian. Never mind, just take care of your self. Kau dah la duduk diperantauan, jaga diri.

Kalau boleh, aku nak berubah. Aku tak nak jadi seorang yang lemah lagi dimata sesiapa pon. Aku just nak ambil tahu hal aku sendiri sahaja lepas ni. Ini semua jadi pengajaran dekat aku supaya jauhkan diri dari masalah yang langsung tak berkaitan dengan aku. Aku sungguh admire dengan perangai kawan aku Syed Mohd Almashoor yang gila cool nak mati. Kau paling hebat lah sial! Dia hanya ambil tahu hal diri sendiri. Aku boleh rasekan diri dia tu kuat dalamannya. Aku nak jadi macam die. Dah macam idola aku lah pulak. Tapi sikap die yang tegas buatkan aku nak jadi macam dia. Aku mesti boleh jadi kuat macam die! Bukan maksud aku tukar jantina ke ape, cuma aku nak berperangai macam dia. Aku mesti jugak sebab aku dah rase macam aku ni perempuan yang tersangatlah lemah. Tak ade kekuatan dalaman langsung. After this, hanya ada aku, kawan aku dan family aku sahaja. Itu yang penting! Aku tau aku boleh buat, aku yakin.

P/S: Weh kawan-kawan, nanti date lepak aku decide then inform kat korang later. Aku da rase cam gadis sunti nak mati terperap kat rumah jadi jeruk dalam balang je.