Tuesday, February 16, 2010

Oh Tuhan.

Sayunya hati bila diiringi alunan violin terhebat oleh Alexander Rybak - Song from The Secret Garden. Mengucapkan kata-kata semangat untuk diri sendiri supaya mengembalikan keyakinan yang dahulunya pernah wujud seketika untuk diri aku. Bagi teman-teman, aku merupakan pembangkit semangat mereka. Tapi apakan daya, aku tak mampu berbuat demikian untuk diri sendiri. I'm so fragile, can be crack anytime and anywhere. Oh God, I also need someone to cheer me up. Please, please and please lend me someone who willing stand by my side even just for a while. Someone like "my new inspiration". After I get back my spirit and confidence, I'll return him back to you. Promise to you.

Tapi adilkah dunia bagi orang yang dilupai? Atau bagi orang yang ditinggalkan? Atau adilkah dunia bagi seseorang yang kurang medapat kasih sayang? Aku perlu mendapatkan kembali semangat aku yang telah lama hilang. Aku kene kembalikan keyakinan aku yang juga telah lama hilang. Oh TUHAN, tolonglah hambamu ini. Aku pohon jikalau Engkau mengambil segala apa harta aku didunia ini, Engkau janganlah rampas keluargaku, semangatku, keyakinanku dan serta kasihku terhadap-Mu. Tolonglah.